Försök att slippa djuren


Redigera inlägg

Hos mig finns det råttor, katter och hundar 2 av varje, jag har även en dotter och en sambo.

Nackdelen är att sambon inte är så förtjust i alla dessa djur. De har kommit till oss pga stor övertalningsförmåga av mig och dottern.

Denna jul skulle min sambo göra en bok till Melissa( dottern) och i den skrev han en berättelse som handlade om hur Lolinx som är kattungens namn var hungrig . Katten letade igenom kylskåpet men fann inget som passade men kom på att hon kunde tillaga råttorna. Katten lurade råttorna till ugnen, när de var i ugnen kom ung hunden och undrade vad hon gjorde. Våran unghund är en stor schäfer vid namn Jerome. För att göra historien bättre kom sambon på att han skulle fota allt . När Melissa och jag åkt för att julhandla skred sambon till verket.

Fram med råttorna in med dem i ugnen , sen dit med Lolinx , ugnsluckan öppen råttorna på luckan och katten stående med  framtassarna på luckan slickande sin mun girigt. Position 2 meter ifrån tagandes kort efter kort. Scen 2 ta dit hunden låt honom stå och nosa direkt på råttorna , ta korten.

Julafton och Melissa får sin bok sitter där och läser, plötsligt ser hon helt bestört ut men börjar sedan skratta. Jag frågar vad det är och hon visar mig bilderna, : pappa försökte visst bli av med djuren innan jul.

TANKE hur hade han förklarat att råttorna var uppätna.

Skrivet av Nette 27 januari 2009 klockan 16:03 Länk till detta inlägg Kommentera Anmäl inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0