Melodifestivalsorg

Ok , det blev som vanligt. Tyckte inte bästa låten vann. Men det visste man ju redan. Har aldrig haft rätt förut så varför skulle jag ha rätt den här gången.

 Eriks låt var det mer fart i , scenuppträdandet var roligare. Killen sjöng en bättre låt dessutom.  Manboy var klart bättre, men det tyckte inte alla.

  Nu var det över för den här gången. SKÖNT nu behöver man inte titta på 1 år igen. Klart man tittar ju på eurovision men har inget hopp.

 Nej jag ägnar hellre kvällen åt en bra film än melodifestivalen, men med en musikälskare och galen skivsamlare till sambo så ställer jag upp och tittar. 

 Apropå skivsamlare, Matts har ca 5000 lp-skivor och hälften så många cd-skivor så här är det mycket musik jämt. 

  Sen vi flyttade ihop har vi flyttat 3 gånger och Matts har haft ryggskott 2 av dessa gånger, gissa hur tungt det är med dessa skivor. Första gången vi flyttade hade vi hjälp med skivorna, men hjälpen lastade alla skivor på en sida av lastbilen jag hade hyrt. När jag kom ut lutade lastbilen åt ett håll, bara att flytta om och fördela vikten jämt. Andra gången var jag gravid, men Matts hade ont i ryggen bara att ta i och bära skivor. Orden som kom ur min mun den kvällen kan man bara inte skriva. Men jag svor på att aldrig flytta skivorna igen utan nästa gång skulle jag slänga dom. 9 år senare var det dags igen. Vem får ryggskott dagen innan flytten jo ni gissade rätt , Matts. Fick hjälp med ungefär hälften av skivorna, sen frågade dom om vi inte kunde slänga resten. Efter den flytten var klar hade Matts blivit bra i ryggen och jag fått ryggskott.

Blir det någon mer flytt ska jag se till att bryta en hand eller dylikt, det är bättre än att behöva bära dessa lp-skivor 1 gång till.
  

Kommentarer
Postat av: Karin

Ha,ha !

Jaså, du gillade också Manboy bäst... =D

Jag är dock nöjd med Annas vinst också.

Jag förstår att du är trött på LP-skivorna, när det är flyttning på gång, men tänk så kul det är med gamla låtar !

Det räcker säkert med en stukning ifall ni ska flytta... ;P

2010-03-14 @ 11:23:25
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0