Cykelsväng med Jerome

Ibland känns det som allt är lite bättre än vanligt.  Haft några sådana dagar nu.

Efter att förra veckan var onödigt jobbigt så kan det behövas.

Igår gick jag ut med Jerome redan 6.30 på morgonen . Gick till en fotbollsplan och tränade. Han var så himla duktigt, löd alla kommandon. Sen började jag träna in liggande under inkallning, vi har inte gjort det förrut. Han fattade direkt vad jag ville av honom. Gjorde inkallningen och halvvägs sa jag ligg , han bara stöp omkull. Sen körde vi någon gång till och han bara löd i allt. Känns skönt med sådana dagar när allt bara funkar.

Idag drog vi ut och cyklade. Jag har inte cyklat så ofta med honom utan precis börjat med det. Gick också kanonbra, vi cyklade väl ca 7 km. Sen i slutet av turen mötte vi en hanhund han alltid gruffat med tidigare men idag möttes de med 1 meters avstånd och han bara tittade på den andra. Så polletten börjar ramla ned.

Nu har hundarna ätit Doggys lamm o ris snart 2 veckor och det fungerar utmärkt. Pälsarna är fina (förutom vanlig vårfällning) och magarna fungerar också väldigt bra. De har inte lika mycket avföring av det här fodret och det är ju bra, betyder ju att de tillgodogör sig bättre av Doggys foder. Dessutom är det drygare , vilket också är en fördel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0