Foderproblemen uppföljning

I mina försök att lösa problemen med fodret till hundarna mailade jag olika fodertillverkare. Frågade om de kunde hjälpa mig att komma fram till en lösning. Om de hade några förslag.

Fick väldigt olika bemötande och bara det gör ju att man gallrar bland foder att pröva.

Lantmännens Doggy svarade redan under helgen. Väldigt trevligt bemötande . Idag fick jag brev därifrån med fakta angående deras foder och även prover mm. Så det gör ju att man verkligen vill pröva deras foder.

Detta blir det foder jag kommer att pröva på hundarna nu .  Fick väldigt bra litteratur om hudproblem som kan lösas med hjälp av fodret.  Även hur man hjälper hunden bli bättre när de har problem med något som heter furunkulos . vilket Gimmick har på tassarna. Litteraturen var väldigt informetativ och intressant. Doogy Rapport är något jag kommer läsa fortsättningsvis.

Pedigree svarade också snabbt , men de upplyste mig om att jag kunde läsa om deras foder på internet. Jag sökte ju lite personlig upplysning. Det är företaget jag använder just nu  Fodret tycker hundarna om . Men där jag bor är det svårt att hitta foder som passar alla. Foder som passar Gimmick med hans allergi finns inte hemtaget på affärerna häromkring utan man får specialbeställa det. Dessutom har de ändrat storleken på säckarna till 12 kg iställetför 15kg men priset häromkring är det samma. Fodret gillas av hundarna.Men jag testar någon form av Doggys nu istället.

Ska inhandla nytt foder på fredag så återkommer jag om reflektioner om deras foder senare..

Två företag som också svarade snabbt var Nordic hundfoder och Bravo trevligt bemötande svårgheterna där var att inga prover kunde skickas vilket jag kan förstå när det gäller färskt foder :-). Men fick ändock lite svar vad de trodde jag kunde använda.





Annars har det varit lugnt här, Jerome och jag fortsätter cykelträning. Än har jag inte åkt omkull. Men det har inte hänt något som vanligtvis får honom att bli vild. Får se om jag sitter kvar på cykeln den dagen det händer. Jerome och hans flickvän Lindsey har hur mycket energi som helst för närvarande.
När vi är i skogen så springer de och leker hejvilt stackars gamlingen Gimmick sliter för att hänga med , men han försöker iallafall =)
Jeromes nya favorit godis är vanligt bröd så istället för hundgodis är det en gammal macka som gäller. Gimmick och Lindsey verkar tycka han är helknäpp, hur kan man välja en gammal fralla istället för levergodis?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0