Matkompisar, sovkompisar.

Min hund och katt är inte som man tänker sig hund o katt, de är kompisar i allt.




Så fort jag börjar skramla med hundmaten kommer Lolinx springande och nästan sätter sig på fodertunnan. Hon gillar hundmaten bättre än katt mat.

Jag fick ju så trevligt bemötande av Doggy så jag bestämde mig för att hundarna ska gå på det nu , så får vi se hur det går.  Nu har jag Doggy proffesional  Lamm o ris. Alla djuren gillar det. Som jag sa är Lolinx (katten) först i mat kön.
Övergången till Doggy går bra inga reaktioner alls. Är meningen att Jerome ska äta ett lite kraftigare foder, men kunde bara få med mig en säck hem denna gång så det blir sen. Då de bara ätit fodret några dagar är det för tidigt att säga hur det påverkar päls mm. Magarna har klarat bytet jättebra, brukar kunna bli lite besvär om man byter för häftigt. Men nu har jag tagit det lugnt så det fungerade.

Gimmick har fått vårkänslor , så han glömmer att han är gammal.  De andra hundarna har haft riktiga energiutbrott , bara sprungit runt runt i stora cirklar i skogen. Då har även Gimmick velat vara med så han sprang i en cirkel i mitten som var en tredjedel så stor. Men viljan finns där i hans gamla kropp. 

Annars har helgen varit lugn vi har softat allesammans både människor och djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0