Emmerdale Hem till gården

Det finns en tv-serie jag tittat på i flera år. Hem till gården.
När jag var liten tittade mamma på den ibland så man såg den litegrann.

För flera år sedan när jag blev sjukskriven och senare pensionerad var jag tvungen att vila mitt på dagen och då återupptäckte jag serien.. I början var jag bara fascinerad av personligheterna, de var ju så annorlunda mot svenska serier. Sen var det kul att se samma skådespelare med som när jag var liten.
 Nu har man lärt känna dem känns det som. Jag gråter när det händer sorgliga saker och skrattar när Zack gör något dumt. Man tycker man känner dem alla.

 Nu förtiden gör jag iordning min lunch, ser tll att hundarna är rastade , sen tar jag min dagliga paus i soffan och lever med dem i EMMERDALE.

Faktiskt enda serien jag aktivt följer , inte så att jag absolut inte kan missa ett avsnitt. Nej bara lite lagom nojig har jag en chans tittar jag på den.


Kommentarer
Postat av: Matts

så rätt! Jag längtar efter Kvinnofängelset

2010-03-05 @ 18:09:13
Postat av: Helena

Jaaaaaaag med. För mig har det blivit ett måste. Skaffade en inspelningbar boxer eftersom min lunch börjar kl 12, och jag har inte missat ett avsnitt på fyra år.



Man är liksom där, mitt i intrigerna och man känner alla karaktärer mer än väl. Jag har som mål att besöka "Emmerdale" en dag och få strosa omkring i byn. Helst skulle jag vilja vara där när dom spelar in. Gissa om jag är sugen att kika på några nya avsnitt som dom sänder nu i England, man kan ju läsa resume på itv.com/emmerdale. Farligt, farligt...



Kram

2010-03-05 @ 18:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0